Klachtenformulier

 

Klachtenregeling Huisartsenpraktijk Aemstelwijck

Het kan gebeuren dat er in onze huisartsenpraktijk zaken niet gaan zoals u ze wenst. Uw teleurstelling is voor ons in veel gevallen een gelegenheid om te bekijken of wij zaken kunnen verbeteren. Wilt u om die reden uw onvrede met ons delen? Dan kunnen we erover spreken en er van leren. Hieronder leggen we u de klachtenprocedure uit:

1. In eerste instantie vragen wij u de onvrede te bespreken met uw eigen huisarts. Soms kan dat direct, maar vaak is het beste daar een aparte afspraak voor te maken. Zodat uw onvrede de aandacht krijgt die het behoeft.

2. Heeft dit gesprek voor u niet het gewenste effect of weet u niet wie er op aan te spreken in de praktijk, dan vragen wij u onderstaand klachten formulier in te vullen. Dat wordt dan door de praktijkhouder  of zijn plaatsvervanger gelezen, u ontvangt een bericht van ontvangst en er wordt met u contact opgenomen over de vervolgstappen. De gekozen vervolgstappen kunnen variëren en zijn afhankelijk van de aard van de klacht: een gesprek, een telefonische reactie of soms een emailreactie.

3. Als deze stappen nog steeds niet het gewenste effect hebben, kunt u uw klacht indienen bij de regionale klachtencommissie. Deze onafhankelijk commissie buigt zich dan over de zaak. Er zijn voor u geen kosten aan verbonden. In de commissie zijn vertegenwoordigers van patiënten, huisartsen en een jurist vertegenwoordigd. U kunt de klachtencommissie bereiken door een mail te sturen naar klachtenregeling@dokh.nl of schriftelijk naar: Stichting DOKh klachtencommissie, Kwakelkade 21f, 1823 CL Alkmaar

 

Voornaam:
Achternaam*:
Adres:
Postcode:
Plaats:
Telefoon:
Email*:
Uw klacht*:

Verificatie*
Ter voorkoming van misbruik van dit formulier door kwaadwillende gebruikers dient u hieronder in het vakje een vinkje te zetten en eventueel de vraag die verschijnt te beantwoorden. Zonder deze stap is verzending van dit formulier niet mogelijk.